Sprzedaży trzeba czasem pomóc

2019-04-30

Sprzedaży trzeba czasem pomóc


Każda firma zajmująca się sprzedażą swoich produktów zadręcza się pytaniem - jak zwiększyć sprzedaż? Na efektywność sprzedaży składa się wiele rzeczy, np: plan marketingowy, strategia sprzedaży, itd. Nie wolno jednak zapominać jak ważne jest wsparcie sprzedaży http://oexcursor.pl/. Szczególnie w tych czasach, kiedy na rynku jest wielu konkurentów i każdy z nich o takim wsparciu pomyślał. Ważne, aby wsparcie sprzedaży nie było krótkotrwałe lub sezonowe, lecz trwało dłużej, aby zbudować relacje i cieszyć się większymi zyskami przez dłuższy czas.


Wsparcie sprzedaży


Mówi się, że dobry produkt sprzeda się sam. Cóż, nie zawsze jest to prawdą. Dlatego też wsparcie przy sprzedaży jest przydatne. Czym ono w ogóle jest? Ogólnie mówiąc są to wszystkie działania mające na celu zwiększenie wyników sprzedażowych oraz poprawy zadowolenia klientów. Zbudowanie relacji jest tutaj dość ważne, dlatego powinno się to wsparcie stosować przez dłuższy okres czasu.


Co może być wsparciem?


Tutaj wszystko zależy od branży w jakiej działamy oraz naszego produktu, który chcemy sprzedać. Wsparcie sprzedażowe może mieć postać promocji, które tak wszyscy kochamy. Kiedy widzimy, że produkt, o którym od dawna myśleliśmy jest na promocji, nie myślimy długo i kupujemy go, bo “taniej juz nie znajdę”. Gratisy równie dobrze się sprawdzają. Dodanie do produktu drugiego za darmo potrafi przyciągnąć ludzi w marketach, choć nawet nie mieli w planach kupno tego produktu. “Dwa w cenie jednego” zawsze przykuwa wzrok ludzi. Dobrą opcją są również gadżety dodawane do naszych produktów. Szczególnie gadżety dla najmłodszych, którzy lubią takie dodatki. Wystarczy popatrzeć na płatki śniadaniowe i zabawki, które są często do nich dodawane.


Specjaliści


Coraz więcej firm zatrudnia specjalistów, których zadaniem jest wsparcie sprzedaży. Ma on być pomocą dla przedstawicieli handlowych i całego zespołu sprzedażowego jako wsparcie merytoryczne i nie tylko. Musi on organizować całą pracę zespołu i czuwać nad wszystkimi działaniami. Jakie cechy powinien mieć owy specjalista? Komunikatywność jest wymagana, gdyż ma codziennie styczność z wieloma osobami. Powinien umieć również nawiązywać relacje z innymi ludźmi i być asertywnym kiedy jest to konieczne. Ważne, aby był również twardy psychicznie, ponieważ codziennie musi pracować w stresie, a bez tego długo takim specjalista nie pobędzie.

Jak widzimy, wsparcie w kwestii sprzedaży jest bardzo ważne w tych czasach. Jest na to wiele sposobów, tylko musimy wybrać ten najlepszy dla naszego produktu. Przybywa również coraz więcej specjalistów w tej dziedzinie, dlatego warto jest przyjąć taką osobę do swojego zespołu sprzedażowego. Pamiętajmy, aby wsparcie nie było krótkotrwałe lub sezonowe. Relacje są ważne.