Animacje sprzedaży

2019-04-30

Animacje sprzedaży


Pewnie większość z nas spotkało się z imprezami organizowanymi przez większe firmy z okazji wprowadzenia na rynek ich nowego produktu. Często również przez takie eventy reklamują inne swoje produkty lub samą markę. Pełno na nich hostess, które proponują darmową próbkę produktu. Nie brakuje również atrakcji, np. tanecznych lub akrobacyjnych. Dlaczego takie imprezy są organizowane? Do czego dążą firmy poprzez takie działania.


Co to w ogóle jest?


Animacje sprzedaży http://oexcursor.pl/oferta/sales-marketing-services/event-marketing/ to działania promocyjne mające na celu interakcje z klientami, które zaowocują sprzedażą reklamowanego produktu. Zaangażowanie konsumenta ma obudzić w nim chęć zakupu produktu. Często dlatego też możemy spotkać hostessy z darmowymi próbkami produktu. Dzięki nim potencjalny klient może poczuć produkt wszystkimi pięcioma zmysłami (wzrokiem, węchem, smakiem, dotykiem oraz dźwiękiem). Dlatego hostessy powinny mieć doświadczenie w kontakcie z klientem i potrafić zachęcić go do spróbowania i w końcu do zakupy produktu firmy.


Jak wyglądają animacje sprzedaży?


Form animacji sprzedażowych jest wiele. Wszystko zależy od działalności naszej firmy oraz produktu, który reklamujemy. Możemy wyróżnić 4 najczęstsze formy:

·        degustacje

·        sampling (próbki produktów)

·        demonstracje - pokazujemy działanie naszego produktu (najczęściej w branży RTV AGD)

·        mini-eventy (np. konkursy, loterie) – podnoszą atrakcyjność promocji i wywołują zaangażowanie.

Ostatnio dobrym pomysłem wydaje się łączenie dwóch form (np. demonstracja i degustacja).

Musimy pamiętać, że jednym z najważniejszych czynników, który odpowiada za sukces animacji jest jego atrakcyjność. Prowadzone przez nas eventy promocyjne muszą zdobyć uwagę widzów oraz obudzić w nich zaangażowanie i chęć zakupu naszego produktu. Co będzie lepszym pomysłem od efektownych pokazów, które będą cieszyć oko najmłodszych, ale równie dorosłych? Ciężko wymyślić coś lepszego. Forma pokazów zależy już od nas. Mogą to być tańce, akrobacje, pokazy magiczne, itd. Warto również zadbać o zabawę dla dzieci, ponieważ dzięki temu ich rodzice spędzą więcej czasu na naszej animacji. Dzięki temu szanse na zakup rosną.


Jaka powinna być hostessa - animatorka?


Powinna:

·        potrafić zyskać uwagę klienta,

·        utrzymać jego zaangażowanie podczas akcji promocyjnej,

·        znać produkt (odpowiadać na każde zadane pytanie, opowiadać o nim),

·        dbać o wizerunek produktu i firmy,

·        umieć skłonić klienta do zakupu.

Animacje sprzedaży to ciekawy sposób na promocję produktu oraz marki. Jest on bardzo atrakcyjny dla klientów oraz pracowników. Potrafi on przynieść duże korzyści firmie. Pamiętać jednak musimy, by atrakcyjność eventu była na wysokim poziomie, a animatorzy znali się na swojej pracy. Musimy zdobyć uwagę klientów i zaangażować ich w naszą akcję.